Zkrocení zlé GPSky

Nedávno jsem se stal šťastným majitelem modulu GPS SE HGE-100. Po počátečním oťukávání se jsme se pěkně seznámili a já si troufám říct, že si i rozumíme.

100_3648

Jde o hračku “dva v jednom” – kromě GPS umí i ovládat hudební přehrávač – play, pauza, dopředu, dozadu, ztlumit a zesílit. Ideální. Právě kvůli ovládání přehrávače jsem si to primárně kupoval.
Výrobce k HGE-100 dodává i docela slušná sluchátka – Pecková HPM-64 (funkce Bass reflex) s příjemným zvukem. Potěšilo mě, že jde opravdu o klasické pecky a ne o dnes tolik populární typ in-ear, která já osobně nesnáším.

Nicméně, když už to umí GPS, tak proč to nevyužít.
Sony Ericsson dodává sadu aplikací, které s HGE-100 umí pracovat. Jednoduchý GPS lokátor, aplikaci pro záznam sportovních aktivit Tracker a pár programů pro navigaci, které jsou placené. A ty free jsou sice fajn, ale nedá se z nich dostat kloudný výstup a navigovat neumí.

Hledal jsem nějakou volnou aplikaci pracující s mapami a našel Trekbuddy. Docela příjemný prográmek v Javě s velkými možnostmi. Doporučím prostudovat pořádně wiki a fórum. Zatím jsem neprozkoumal všechny možnosti, které nabízí. Nicméně zatím vím, že se do něj nahrají mapy připravené na PC, stažené z internetu, a podle nich se potom jede. Takže žádné datové přenosy z mobilu, mapy jsou pěkně offline na kartě.

K čemu je program bez map? K ničemu. Pro vytváření atlasů jsem experimentoval se dvěma programy.
Mapgrabber
mapgr
Tenhle program umí stahovat mapy ze serverů mapy.cz, cykloatlas a google. Bohužel má docela zvláštní ovládání a občas funguje ne zcela spolehlivě (samozřejmě je možné, že mám nasráno v rukách :-)). Navíc neumí korektně zkalibrovat mapy z cykloatlasu.

Trekbuddy Atlas Creator.
tbac
Tohle je jiný kafe. Klikačka, rozumný grafický rozhraní, docela intuitivní ovládání. Napsáno v javě, takže multiplatformní. Výhoda – do jednoho atlasu si můžete sloučit více různých map. Zaklikejte si, jaké zvětšení chcete používat a pak si mezi nimi přepínejte. Tenhle program se mi hodně líbí.

A co dál? Máme navigační program, máme mapy. Trekbuddy zaznamenává trasu do formátu GPX, takže výsledek si můžete přečíst/zobrazit ve spoustě různých prohlížečů vč. umístění na web, například na bikemap.net.
Já jsem dostal doporučení na aplikaci SportTracks. Vyzkoušel jsem ji a oblíbil si ji.
sporttr
Sporttracks umí buď přímo spolupracovat s přístroji pro GPS, například od firmy Garmin, a nebo importovat záznamy v různých formátech, například GPX. Importovaný záznam si pak můžete prohlížet (včetně náhledu na mapě), okomentovat a dál analyzovat. Sporttracks lze rozšířit i pomocí pluginů – já mám nainstalované pluginy pro export aktivit na server Runsaturday na pro zobrazení na českých mapách (Sporttracks v základu podporuje pouze mapy googlu).

Dobrá věc se podařila, věrná láska zvítězila a já si našel zatím docela vyhovující cestu, jak pracovat s GPS od vytvoření mapy až po analýzu výstupu.

17 komentářů: „Zkrocení zlé GPSky

  1. Vypadá to zajímavě, akorát je to dle obrázku už takové moc objemné (dle mě). Všude samej kabel… 🙂

  2. záleží jak dobrou máš mapu. já jsem si dost rychle zvykl na používání trekbuddy i v době, kdy mám GPS modul vypnutý. nemusím vozit papírovou mapu a lovit ji v batohu a roztahovat a skládat

  3. no jistěéééé 🙂 já se vždycky zahledím do hlubokého….pohledu nějaké slečny a jsem dočista ztracenej 🙂

  4. No tak brzdi Waldo 🙂 Dvě třetiny z toho jsem ti nakonec řekla, takže zase takovej šerlok nejsi :-)Ale je fakt, že s tím jménem jsi mě dostal 🙂

Napsat komentář